De 2de vergadering ging door met enkel de MOS-leerkrachten. (aanwezig: juf Mieke, meester Jeffrey, meester Johannes, juf Bieke en juf Ilse)
- Dagorde
Oplijsten van het reeds verzamelde materiaal voor de MOS-koffer volgens bruikbaarheid, leeftijdscategorie en onderwerp.
Bepalen wat ontbreekt en nog kan aangekocht/gezocht worden
- Reeds beschikbaar materiaal
Zie bijlage voor de lijst.
Opmerkingen:
*Het materiaal kan in koffers op wielen gestopt worden, 1 koffer per thema, met een duidelijke indeling per graad. Een andere denkpiste is: het materiaal wordt in een kast gestopt in de gang achter de klas van meester Jeffrey. Er wordt een intekenlijst voorzien en labels tonen waar het materiaal moet teruggeplaatst worden.
* Het thema ‘Gezondheidsbeleid’ laten we over aan het gezondheidsteam dat reeds speciaal rond gezondheidsbeleid actief is.
- Ontbrekend materiaal
Welk materiaal kunnen we zelf verzamelen?
Juf Mieke:
- Een folder van Ivago
- 3 halfgrote gieters, voor het begieten van de bloembakken. Het is de bedoeling dat ze aan spijkers worden gehangen op de grote speelplaats.
Meester Jeffrey:
- Een kompas
Meester Johannes:
- Een MOS-map rond ‘water’
Juf Bieke:
- Een fotoset van de WERELDWERKPLAATS rond ‘water’
- Afvalbakstickers
Juf Ilse:
- 10 batterijen, te vragen aan Barbara of die kunnen aangekocht worden
- CD’s van NUON, te vragen aan Tuur of die kunnen vermenigvuldigd worden.
Wat kan eventueel aangekocht worden:
Uit de catalogus van Baert:
- Een magneetkit (LA 521)
- Een vensterthermometer (VT 1620)
- Een drijvend kompas (SKP)
- Een minimum/maximumthermometer (YTMM)
Uit de catalogus van WESCO:
- Ontdekkingsbord van het magnetisme (163 119 500)
Via internet (Jeffrey):
- Een energiemeettoestel ‘POWER CONTROLL’
Andere ideeën:
- Kunnen we niet zelf een weerhut in elkaar steken?
- Zouden we niet de buitenthermometer verhangen naar een plek op de grote speelplaats, zodat alle leerlingen die kunnen bekijken?
Binnenkort kom je hier te weten wat je in de klas kan/mag gebruiken...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten